Dr. Stone Wiki
Advertisement

Stone Formula (znana także jako Depetrification Formula, pl. Formuła Depetryfikacji) to substancja służąca do obudzenia ludzi ze stanu petryfikacji. Została ona odkryta przez Senku Ishigamiego.

Opis[]

Stone Formula to nital, roztwór kwasu azotowego w alkoholu. Poprawna proporcja to 30% kwasu azotowego i 70% alkoholu, zdestylowanego do 96% czystego etanolu.

Po zdobyciu platyny, Senku zdołał wytworzyć kwas azotowy przy użyciu "metody Ostwalda", co znacznie zwiększyło jego zasoby i przyspieszyło produkcje nitalu.

Historia[]

Stworzenie Stone Formula[]

Niedługo po swojej depetryfikacji, Senku Ishigami obrał za swój cel zrozumienie fenomenu petryfikacji i odwrócenie tego efektu - uratowanie ludzi z kamiennych skorup.

Senku zaobserwował, że jego depetryfikacja najprawdopodobniej ma związek z kwasem azotowym pochodzącym z guana nietoperzy mieszkających w pobliskiej jaskini, z którą to substancją jego ciało miało kontakt. Choć kwas wystarczał do zdepetryfikowania końcówek jego włosów, nie działał na innych ludzi, ani na jaskółki. Założył hipotezę, iż utrzymanie przez niego świadomości przez cały czas petryfikacji pozwoliło mu na wykorzystanie pewnych substancji, pozwalając mu na wcześniejszą depetryfikację.

Senku odnalazł swojego przyjaciela, Taiju Oki'ego i przeniósł jego spetryfikowane ciało do jaskini, w której powstawał kwas azotowy w nadziei, że ten ewentualnie się obudzi. Później, przez około pół roku samotnie eksperymentował na kwasie azotowym, aż do przebudzenia się Taiju.

Senku chciał przetestować użycie nitalu, jednak nie posiadał alkoholu potrzebnego do wytworzenia substancji. Dopiero znalezienie winogron przez Taiju pozwoliło mu na rozpoczęcie prac nad nitalem. Pół roku później, na początku 5739 roku, prace nad Stone Formula zostały zakończone i Senku udało się zdepetryfikować pierwszą jaskółkę.

Kontrola nad Stone Formula[]

Niedługo po odkryciu substancji, Senku i Taiju zaczęli depetryfikować innych ludzi. Choć pierwszym kandydatem do depetryfikacji była Yuzuriha Ogawa, przyjaciółka dwójki i obiekt westchnień Taiju, z powodu ataku lwów, dwójka postanowiła obudzić najpierw Tsukasę Shishio, który uratował ich od dzikich zwierząt. Dopiero później, Yuzuriha została obudzona.

Choć Senku chciał uratować wszystkie spetryfikowane osoby, Tsukasa nie podzielał jego zdania i zamierzał przywrócić do życia jedynie "wolną od zepsucia" młodzież. W wyniku konfliktu, Tsukasa przy użyciu siły zastraszył resztę i zyskał kontrolę nad jaskinią cudów, by użyć Stone Formula do stworzenia Imperium Siły. Użył jej do depetryfikacji około 100 osób, aż do momentu Stone Wars, w którym Imperium Siły przegrało wojnę, a Cave of Miracles została zniszczona.

Platynowa Formuła[]

Po utracie Cave of Miracles, Senku postanowił znaleźć platynę, która została wspomniana w Stu Historiach Wioski Ishigami i znajdowała się w kapsule kosmicznej na Wyspie Skarbów.

Grupa Perseusza odnalazła platynę i Senku udało się stworzyć maszynę która pozwoliła szybko wyprodukować kwas azotowy z amoniaku, potrzebny do produkcji nitalu.

Ciekawostki[]

Galeria[]

Nawigacja[]

Advertisement