Dr. Stone Wiki
Advertisement
Ruri

Ruri, kapłanka Wioski Ishigami

Sto Historii to seria opowiadań stworzonych przez Byakuyę Ishigamiego dla Wioski Ishigami. Miały one na celu przekazać wiedze przyszłym pokoleniom a także przekazać wiadomość Senku w przypadku, gdyby trafił do tej wioski. Historie przekazywane są kapłankom Wioski Ishigami, obecnie jest nią Ruri.

Historia[]

Sto Historii zostało stworzone przez Byakuyę Ishigamiego, a następnie przekazywane z pokolenia na pokolenie kapłankom Wioski Ishigami. Tworząc je, Byakuya myślał o potrzebach, jakie mogą mieć przyszłe pokolenia, takie jak minerały, żywność czy ochrona przed niebezpieczeństwami. Choć początkowo chciał zapisać je w języku angielskim dla Lillian Weinberg, ostatecznie zapisał je w języku japońskim. Celem pierwszej historii było nakierowanie Senku w stronę Japonii, podczas gdy ostatnia była bezpośrednią wiadomością do niego.[1]

Momotaro

Chrome opowiada Senku historię o Momotaro

Historie zostały wspomniane pierwszy raz podczas zbiorów piasku żelazistego, kiedy Chrome nazwał Suikę "Momotaro". Jak się okazało, jedna ze Stu Historii opowiadała historię Momotaro, jednak zwierzęta, które spotkał na swojej drodze zostały zmienione. Oryginalnie był to pies, bażant i małpa, lecz wersja stworzona przez Byakuyę mówiła o gorylu, niedźwiedziu, lwie i krokodylu. Miało to na celu przestrzec przyszłe pokolenia przed niebezpiecznymi zwierzętami.[2]

Jedna z historii opowiada o minerałach. Choć jej numer jest nieznany, ta historia pojawia się gdzieś po siódmej. Minerały zostają wymienione nazwami, a przy niektórych z nich jest wyjaśnione, że "znajdują się w skrzyni skarbów". Nawiązuje to do kapsuły ISS, w której Byakuya ukrył wiele minerałów dla Senku, w tym bursztyn, złoto, diament i platynę.[3]

Obecną kapłanką Wioski Ishigami jest Ruri, która otrzymała tą rolę od swojej matki. W wyniku jej choroby, chciano, aby rolę kapłanki przejęła Kohaku, lecz ta nigdy nie zgodziła się na to. Ewentualnie, Ruri została wyleczona dzięki antybiotykowi otrzymanemu od Senku i mogła kontynuować swoją rolę kapłanki bez przeszkód.

Siódma Historia[]

Siódma historia kończy się przestrogą na temat trucizny rozdymki.[4]

Setna Historia[]

Setna Historia nazywa się "Ishigami Senku". Jest ona wiadomością skierowaną przez Byakuyę do jego przybranego syna, Senku.[5]

Źródła[]

  1. Manga Dr. Stone Rozdział 42 str. 9-10
  2. Manga Dr. Stone Rozdział 21 str. 7-8
  3. Manga Dr. Stone Rozdział 101 str. 6-8, 11, 12
  4. Manga Dr. Stone Rozdział 101 str. 5
  5. Manga Dr. Stone Rozdział 42 - Rozdział 45
Advertisement