FANDOM

Info Historia Relacje Galeria

Senku Ishigami (石神千空 Ishigami Senkū) jest głównym protagonistą Dr. Stone, liderem Królestwa Nauki i wodzem Wioski Ishigami. Był ofiarą petryfikacji, z której sam uwolnił się 1 kwietnia 5738 roku. Jego celem jest odbudowanie cywilizacji i uratowanie wszystkich spetryfikowanych ludzi.

Wygląd Edytuj

Senku jest młodym chłopakiem o przeciętnej budowie ciała. Ma długie, stojące blond włosy z zielonymi końcówkami oraz: jednym (przed petryfikacją), dwoma (po przebudzeniu z petryfikacji) długimi paskami grzywki na twarzy. Ma czerwone oczy. Po petryfikacji, na jego twarzy pojawiły się dwa zygzakowate, symetryczne znamiona przechodzące w dół jego czoła i przez oczy.

Osobowość Edytuj

Senku jest prostolinijną, pewną siebie i wysoce inteligentną osobą, która na pierwszy rzut oka może wydawać się arogancka. Ma on jednak dobre intencje. Nigdy nie pozwala, by jego pewność siebie przesłaniała jego osąd, i nigdy nie lekceważy tych, którzy posiadają mniejszą wiedzę niż on. Wśród ludzi jest źródłem inspiracji i otuchy. Z powodu jego charyzmy i troskliwej natury ludzie gromadzą się wokół niego, zarówno sojusznicy, jak i zwolennicy.

Senku ma bardzo logiczny umysł. Wierzy, że wszystko można wyjaśnić naukowo, nawet jeśli wymaga to dużej ilości czasu.

Senku jest gotów oszukiwać w celu osiągnięcia swojego celu, ale nigdy nie wykorzystuje ludzi w nieuczciwy sposób. We wszystkich swych działaniach zmierza do rozwoju cywilizacji i pomocy innym. Manipuluje innymi do zdobycia siły roboczej i szybszego rozwoju Królestwa Nauki, co było widoczne na przykład w sytuacji Kasekiego, który zainteresował się szkłem i poirytował umyślnie zepsutymi przez Senku naczyniami. Jest gotów ukryć niektóre informacje, albo dla własnej ochrony, albo by uzyskać przewagę nad przeciwnikami (na przykład kiedy omijał temat Stone Formula w rozmowach z Tsukasą). Jest gotów naginać zasady, jak to miało miejsce w przypadku ustawiania turnieju Village Games.

Umiejętności Edytuj

Inteligencja Edytuj

Senku posiada ogromną wiedzę dotyczącą technologii świata sprzed Petryfikacji. Pozwala mu to na odtworzenie tych przedmiotów w Stone Worldzie, a także ochrania go przed niebezpieczeństwami, takimi jak niejadalne rośliny, instynkty zwierząt lub trujące gazy. Jest specjalistą w temacie teorii z chemii, fizyki, inżynierii, geologii, biologii i matematyki.

Posiada także analityczny umysł, pozwalający mu na szybką analizę sytuacji, dedukcję i plany rozwiązania problemów. Dzięki temu, udało mu się odkryć Stone Formula, choć nie posiadał wiele informacji na temat zjawiska petryfikacji.

Jest świadomy swoich słabości i otacza się ludźmi, którzy nadrabiają jego braki swoimi własnymi umiejętnościami.

Charyzma Edytuj

Senku posiada charyzmę, dzięki której potrafi zjednywać sobie ludzi. Swoją wiedzą oraz postawą sprawia, iż ludzie go szanują, nawet gdy się z nim nie zgadzają. Tak było w przypadku Tsukasy, któremu, pomimo sprzeczności interesów, imponowała wiedza Senku.

Słabości Edytuj

Sprawność fizyczna Edytuj

Pomimo ogromnej wiedzy Senku jest mało wytrzymały i słaby fizycznie, przez co musi wykorzystywać innych do wykonywania zadań wymagających siły.

Alergie Edytuj

Senku ma alergię na lakier i po kontakcie jego twarz puchnie. Utrudnia mu to pracę z tym roztworem.

Ciekawostki Edytuj

  • W dniu petryfikacji, Senku miał 15 lat i 150 dni.

Nawigacja Edytuj

Królestwo Nauki
Generałowie Senku IshigamiUkyo SaionjiRyusui NanamiGen AsagiriChrome
Power Team Taiju OkiKohakuMagmaNikkiSoyuz
Informacja Minami HokutozaiSuika
Rzemiosło Senku IshigamiChromeKasekiYuzuriha OgawaRyusui Nanami
Inni Ruri
Wioska Ishigami
Wódz Byakuya IshigamiKokuyoSenku Ishigami
Mężczyźni KokuyoJasperGenbuMagmaMantleSoyuzHaganeArgoTetsukenKinroGinroCarboNatriKasekiTitanSaganGanenUnmoChromeNamariShoAlabaster
Kobiety KohakuRuriTurquoiseShiroganeBerylAlumiSuzuEnSuikaShovelSangoAzuraKujakuDiaRubySapphireGarnet
Przodkowie Byakuya IshigamiLillian WeinbergConnie LeeDarya NikitinaYakov NikitinShamil Volkov
Zwierzęta Chalk
Ludzie sprzed Petryfikacji
Mężczyźni Byakuya IshigamiShamil VolkovYakov NikitinSenku IshigamiTaiju OkiTsukasa ShishioGen AsagiriUkyo SaionjiHyogaYoRyusui Nanami
Kobiety Connie LeeLillian WeinbergDarya NikitinaYuzuriha OgawaMinami HokutozaiNikkiHomuraMirai Shishio
Francois