Dr. Stone Wiki
Advertisement

Rozdział FANTASY VS SCIENCE (jp. ファンタシー バーサス サイエンス, Fantashī Bāsasu Saiensu) miał swoją japońską premierę 13 marca 2017 roku i liczy 25 strony. To drugi rozdział pierwszego tomu i mangi Dr. Stone.

Opis[]

Taiju przynosi do domu zebrane przez siebie nieznane gatunki grzybów. Senku segreguje je na jadalne i nie, po czym zabiera się za ich pieczenie.

Następnego dnia Taiju znów wybiera się na poszukiwanie pożywienia, w czasie swojej wyprawy znajduje jaskinię, w której obudził się jego przyjaciel. Znajduje tam wazę, pozostawioną przez Senku żeby zdobyć kwas azotowy pochodzący z odchodów żyjących w jaskini nietoperzy, i omylnie myśli, że są na świecie inni ludzie. Jednak niedługo po tym przybywa Senku i wyjaśnia pochodzenie wazy. Senki mówi, że ich najważniejszym zadaniem jest repopulacja ludzkości.

Po tym, jak Senkuu mówi o tym, jak dziwne jest to, że oboje obudzili się 6 miesięcy po swoim spetryfikowaniu trwającym 3700 lat, Senku wyznaje Taiju, że kwas azotowy spadający z sufitu jaskini może stanowić klucz do wyzwolenia ludzi uwięzionych w kamieniu. Dotrzeć do tego wniosku pomógł fakt, że obaj obudzili się w niedalekiej okolicy jaskini.

Senku zabiera Taiju do swojego laboratorium, gdzie przeprowadzał eksperymenty na spetryfikowanych ptakach, próbując je obudzić używając kwasu azotowego i innych substancji. Młody naukowiec mówi swemu koledzie, że gdyby tylko miał sake, mógłby połączyć etanol z kwasem azotowym otrzymując nital, substancję o właściwościach silnie rozpuszczających. Taiju odpowiada mu, że mogą zrobić sake z zebranych wcześniej przez niego winogron.

Po trzech tygodniach fermentowania, sok z winogron był już gotowy do destylacji w przygotowanym wcześniej glinianym naczyniu.

Czas od jesieni do zimy upłynął na bezowocnych próbach otrzymania lekarstwa na spetryfikowanie. W tym czasie Taiju urosła bardzo obfita broda. Senku mówi mu, że z powodu braku higieny mogliby rozchorować się i umrzeć i w ten sposób mogłaby się zakończyć historia ludzkości. Taiju zostaje zmuszony do ogolenia się używając wyłowionych wcześniej muszli, co jednak okazało się dla niego bardzo bolesne.

Nadchodzi wiosna. Młodemu uczonemu w końcu udało mu się odnieść sukces w swoich eksperymentach i odpetryfikować pióro jednego z kamiennych ptaków. Senku pozwala swojemu przyjacielowi wybrać pierwszą osobę, którą przywrócą do życia. Dla Taiju wybór jest oczywisty.

Postacie wg kolejności pojawienia się[]

Nawigacja[]

Wątek Stone Formula
Manga 1 2 3 4
Anime 1 2
Advertisement