Dr. Stone Wiki
Advertisement

Rozdział STONE WORLD (jap. ストーン ワールド, Sutōn Wārudo) miał swoją japońską premierę 6 marca 2017 roku i liczy 52 strony. To pierwszy rozdział pierwszego tomu i mangi Dr. Stone.

Opis[]

Taiju Oki wyjawia swojemu najlepszemu przyjacielowi imieniem Senku, że postanowił wyznać miłość swojej wybrance, dziewczynie o imieniu Yuzuriha, miłość, którą skrywał od pięciu lat. Jego przyjaciel, który jest członkiem szkolnego klubu naukowego, oferuje mu swoją pomoc w postaci rzekomego eliksiru miłości. Taiju odrzuca jego propozycję, twierdząc, że woli to zrobić w uczciwy sposób i wychodzi na zewnątrz by spotkać dziewczynę pod drzewem kamfory na szkolnym dziedzińcu.

Gdy nadchodzi moment ich spotkania, daje się dostrzec nagły błysk światła na niebie. Taiju popycha Yuzurihę by oparła się o drzewo, próbując ją ochronić. Błysk światła zamienia jednak ją, jego samego, jak i całą ludzkość w kamień. Ludzie stopniowo zdają sobie sprawę, że nie mogą się ruszać, że nie mogą wydobywać z siebie dźwięku, że zostają zamienieni w kamień. Na skutek spetryfikowania całej ludzkości dochodzi do wielu katastrof: samoloty spadają z nieba, samochody zderzają się. Spetryfikowani ludzie tracą świadomość, jednak Taiju nie, postanawia przetrwać za wszelką cenę, by móc wyznać miłość wybrance swojego serca.

W stanie spetryfikowania, Taiju przypomina sobie pewne wydarzenia sprzed zamienienia się w kamień. Rankiem, tego samego dnia, w którym wydarzyła się ta tragedia znalazł figurkę ptaka, która spadła z nieba; miałą ona jednak zbyt wiele detali. Chłopak, myśląc, że jest to prawdziwe zwierzę z jakąś dziwną, petryfikującą chorobą, postanawia zabrać je do kliniki weterynaryjnej.Yuzuriha jedna uważa tę myśl za niedorzeczną, co zawstydza Taiju. Okazuje się jednak, że Yuzuriha też przyniosła skamieniałego ptaka do weterynarza. Potem Tajiu wybucha śmiechem i udaje się z przyjaciółką na lekcje.

Zgodnie ze swoim postanowieniem, Taiju nie poddał się i zdołał pewnego dnia (po kilku tysiącach lat) wydostać się ze swojego spetryfikowania. Odkrywa, że świat pokrył się na nowo roślinnością. Wśród tej roślinności może dostrzec kamienne figury, które kiedyś, jak i on, były istotami ludzkimi. Zmierza w stronę drzewa kamfory, pełen nadziei by móc zobaczyć, że nic złego nie stało się jego ukochanej. Gdy tam dociera, widzi, że, na szczęście, gałęzie i korzenie drzewa uchroniły spetryfikowaną Yuzurihę przed destrukcyjnym upływem czasu. Pod drzewem kamforowym wyznaje posągowi swoje uczucia. Postanawia zrobić wszystko żeby ona też mogła powrócić do normalnego stanu. W pewnym momencie dostrzega na pniu drzewa napis głoszący: „Idź w dół rzeki, wielkoludzie!”, szybko zdaje sobie sprawę, że są to słowa jego przyjaciela, Senku.

Zgodnie z wiadomością otrzymaną od Senku, chłopak idzie w dół rzeki, gdzie w końcu spotyka swojego przyjaciela. Po wzruszającym powitaniu, Senku oznajmia mu, że jest 5 października 5738 roku, wie to, gdyż przez cały czas swojego spetryfikowania liczył sekundy, żeby nie dać zasnąć swojej świadomości, oraz dla tego , że wiosna była mu niezbędna do przeżycia.

Tajiu jest zdziwiony tym, że Senku udało się samemu zbudować bazę niezbędną do przeżycia. Naukowiec informuje go, że brakuje mu zasobów ludzkich i na niego czekał.

Obaj postanawiają odbudować świat i przywrócić ludzkość do istnienia.

Postacie wg kolejności pojawienia się[]

Ciekawostki[]

Hilary Clinton

Wczesny szkic pierwszego rozdziału przedstawiający Hillary Clinton

  • W czasie petryfikacji można dostrzec prezydenta Stanów Zjednoczonych, Donalda Trumpa.
    • Wczesne szkice pierwszego rozdziału Dr. Stone'a powstały przed zakończeniem wyborów prezydenckich. Pojawia się na nich Hillary Clinton.
  • Na ostatniej stronie jest żart w którym Tajiu zaprzecza przyjacielowi, że dwóch facetów nie może być Adamem i Ewą! (Senku poinformował go później, że to była metafora:))

Nawigacja[]

Wątek Stone Formula
Manga 1 2 3 4
Anime 1 2
Advertisement