Dr. Stone Wiki
Advertisement

Stone World to pierwszy odcinek serii Dr. Stone.

Streszczenie[]

Senku opracowuje eliksir miłosny, który jest pochodną benzyny i nie ma prawa działać, aby pomóc Taiju wyznać miłość Yuzuriha'e. W trakcie wyznania na świecie pojawia się zielone światło które petryfikuje wszystkich ludzi. Taiju pomimo życia w ciemności utrzymuje przytomność umysłu nie chcąc się poddać zanim nie powie dziewczynie co czuje. Po około 3.700 lat kamień z jego ciała odpada i budzi się do życia. Jego pierwszym celem jest odnalezienie drzewa kamforowego, przy którym było ich ostatnie spotkanie. Znajduje dziewczynę złączoną z drzewem dalej w postaci kamienia. Obok niej jest wyryta informacja, aby udał się wzdłuż rzeki. Odnajduje Senku, który zdążył już zrobić schronienie w postaci domu na drzewie, a także podstawową wersję laboratorium. Wyjaśnia mu, że obaj obudzili się ze względu na kwas azotowy, który wydziela się w cudownej jaskini, do których przeniosło ich obu. Taiju słynie z dużej wytrzymałości, więc przejmuje na siebie prace związane z dostarczaniem surowców. Senku eksperymentuje na spetryfikowanych ptakach przy użyciu kwasu azotowego, ale brakuje mu alkoholu. Taiju wpada na pomysł, że można go wytworzyć z winogron. Rozpoczynają produkcję wina, poprzez zgniecenie owoców i codzienne mieszanie. Po trzech tygodniach filtrują wino, aby pozbyć się pulpy owocowej. Następnie przy użyciu pieca stworzonego na wzór tych z Mezopotamii zaczynają podgrzewać, ochładzać i skraplać trunek, aby zwiększyć stężenie alkoholu. Po zimie alkohol jest już gotowy. Metodą prób i błędów znajdują właściwe proporcje, aby odpetryfikować pióro ptaka.

Postacie wg kolejności pojawienia się[]

Wynalazki i odkrycia[]

  • Alkohol/ Etanol C2H5OH - proces destylacji brandy z wina polega na ogrzewaniu, schładzaniu i skraplaniu płynu celem podniesienia stężenia alkoholu.
  • Kwas azotowy HNO3 - znaleziony w cudownej jaskini, w późniejszych odcinkach wytwarzany w oparciu o platynę
  • Nital - środek wytrawiający stworzony z etanolu i kwasu azotowego
  • Piec - wynaleziony w Mezopotamii
  • Stone Formula - substancja używana do ożywiania skamieniałych ludzi
  • Sól - powstała z odparowania słonej wody, może służyć jako przyprawa, oraz środek konserwujący
  • Wino - wyprodukowane z winogron, należy rozgnieść owoce, przenieść do pojemnika, a następnie codziennie mieszać, wino powinno być gotowe po trzech tygodniach. Nim dłużej leżakuje tym więcej nabiera mocy i smaku. Źle przechowywane może zmienić się w ocet. Aby doszło do fermentacji niezbędny jest cukier (który pozyskuje się z owoców), oraz drożdże (które znajdują się na skórce owoców), stąd jest możliwe wyprodukowanie wina z samych owoców, ale dla lepszego efektu często dodaje się dodatkowo cukier i drożdże.

Zmiany względem mangi[]

  • W anime nie pojawiła się scena cameo z Donaldem Trumpem.
  • Kolejność niektórych scen została zmieniona. Retrospekcja przedstawiająca spetryfikowane ptaki pojawiła się już po depetryfikacji Taiju, a Tsukasa pojawił się dopiero po spotkaniu Taiju z Senku.
  • W anime, została dodana scena, w której Yuzuriha obwiązuje złamaną gałąź swoją kokardką.

Ciekawostki[]

Nawigacja[]

Wątek Stone Formula
Manga 1 2 3 4
Anime 1 2
Advertisement