Dr. Stone Wiki
Advertisement

Dr. Stone to anime adaptacja mangi o tym samym tytule, stworzona przez TMS Entertainment. Pierwszy odcinek został wyemitowany 5ego lipca 2019 roku.

Fabuła[]

Świat został spetryfikowany przez zielone światło niewiadomego pochodzenia. Jedynymi osobami jakie przetrwały był zespół badawczy, który znajdował się w kosmosie. Postanowili zaryzykować i wrócić na ziemię, aby osobiście dowiedzieć się o skali problemu, oraz czy mogą coś zrobić. Trafili na bezludną wyspę i niestety okazało się, że nie posiadają odpowiedniej wiedzy, by dokonać realnych zmian. Jeden z nich Byakuya Ishigami, wierzy, że jego syn, któregoś dnia obudzi się i rozpoczyna przygotowania w postaci rzadkich minerałów oraz nagrania na szklanej płycie. Dodatkowo przekazuje wiedzę w postaci stu opowieści, które mają być opowiadane z pokolenia na pokolenie, a jedna z nich ma namawiać do podróży do Japonii. Jednej z grup po latach udaje się dopłynąć do Japonii i zakładają tam wioskę o nazwie Ishigami. Po 3700 lat od petryfikacji budzi się Senku Ishigami, który posiada niezastąpioną wiedzę. Z otaczającego go świata zdobywa niezbędne surowce, aby stworzyć przedmioty znane z epoki kamienia łupanego. Następnie w przyspieszonym tempie skacze po latach ewolucji tworząc uproszczone wersje wynalazków, które są mu potrzebne w otaczającym go świecie. Nie ma dla niego rzeczy niemożliwych, ponieważ posiada wystarczającą wiedze, aby stworzyć od zera wszystko. Większość przedmiotów, które tworzy powstają metodą prób i błędów, ponieważ wychodzi na jaw, że poza wiedzą przydaje się też siła, oraz umiejętności rzemieślnicze. Początkowo za siłę robi mu jego przyjaciel Taiju , który cechuje się dużą wytrzymałością i z tego powodu jest w stanie wykonywać mozolne, ciężkie i wymagające siły prace. Udaje mu się wymyślić receptuję na substancję, która cofa petryfikację. Ze względu na zagrożenie, w postaci atakującego stada lwów został zmuszony do ożywienia Tsukasy. Jego pomoc jest nieoceniona, ale pojawia się rozłam ideologiczny. Senku chce świata nauki, który jak najszybciej poziomem rozwoju wróci do współczesnego, a nawet go przegoni. Tsukasa uważa, że los dał im szansę na oczyszczenie świata ze wszelkiego zła. Konflikt zaostrza się do rozmiarów wojny, co zmusza naszych bohaterów do zasumulowania śmierci Senku i rozdzielenia się na dwie ekipy. Od tej pory Senku podróżuje już bez swoich przyjaciół, ale szybko znajduje nowych poprzez odkrycie wioski Ishigami. Ma świadomość, że musi przekabacić mieszkańców na swoją stronę, aby wygrać z Tsukasą. Dowiaduje się, że ich kapłanka jest chora, stąd postanawia zrobić antybiotyki dla niej. Oczywiście stworzenie ich od zera jest bardzo czasochłonnym zajęciem, ze względu na fakt, że nie ma większości składników, jak chociażby szkło, elektryczność czy stal. Powoli przekonuje do siebie coraz większą ilość mieszkańców. Zdobywa rzemieślnika Kaseki, który jest w stanie wykonać prace precyzyjne, które Senku zajęły by tygodnie jak nie miesiące. W turnieju przypadkowo Senku zostaje przywódcą wioski i mężem kapłanki, z którą niemal od razu się rozwodzi. Okazuje się, że kapłanka cierpi od wielu lat na zapalenie płuc i lek uzdrawia ją całkowicie. Mając po swojej stronie mieszkańców wioski jego siła robocza została zwiększona, co dało możliwość szybszego rozwoju. W tym czasie Tsukasa ożywia kolejnych ludzi, których uważa za istotnych i przygotowuje się do walki. Senku postanawia zbudować telefon, aby móc kontaktować się na odległość. W decydującej walce udaje im się dojść do porozumienia, w ramach którego ratują siostrę Tsukasy w zamian za jego poddanie się. Hyoga, który jest prawą ręką Tsukasy tylko czekał na możliwość zdradzenia go i przejęcia władzy. Efektem ich walki jest zamknięcie Hyoga w więzieniu oraz śmiertelna rana Tsukasy. Aby móc uratować przyjaciela Senku tworzy maszynę, aby go zahibernować. Postanawia go spetryfikować, ponieważ jest to metoda, która po odwróceniu uzdrawia człowieka. Do tego potrzebna mu informacja jak można petryfikować, którą spodziewa się znaleźć w Ameryce Południowej oraz platyna do masowej produkcji Stone Formula, która powinna znajdować się na wyspie na której wylądował jego ojciec. W tym celu potrzebują zbudować statek, który da radę opłynąć pół świata. Potrzebują kapitana, który poradzi sobie pomimo różnicy cywilizacyjnej i ożywiają Ryusui. Aby móc napędzić statek potrzebują ropy naftowej, aby szybciej ją znaleźć budują balon. Poszukiwania przyśpiesza budowa aparatu fotograficznego, a docelowo świnia, która w ropie się taplała. Budowa statku okazuje się trudniejszym wyzwaniem niż bohaterowie się spodziewali. Ryusui buduje model w małej skali, a następnie rozkładają go na czynniki pierwsze i na jego podstawie budują statek. Pierwszym celem podróży jest wyspa skarbów, natomiast w ramach próbnej wyprawy w motorówce nawiązują łączność z kimś kogo nazywają Whymanem. Na ląd schodzi jedynie mała ekipa. Wyspa okazuje się zamieszkała, a osoby, które zostały na statku trafił promień petryfikujący. Teraz nasi bohaterowie już wiedzą, że jest to urządzenie rzucane, a jego właściciel znajduje się na wyspie. Trójka bohaterów podstępem dostaje się do środka jako harem przywódcy. Odkrywają kapsułę i zdobywają platynę.

Twórcy[]

Obsada[]

Muzyka[]

Odbiór[]

Galeria[]

Plakaty[]

Designy Postaci[]

Szkice[]

Ciekawostki[]

Crunchyroll-Hime

Crunchyroll Hime

  • Na premierę emisji anime, na twitterze Crunchyroll pojawiła się specjalna wersja Crunchyroll Hime (maskotki platformy), stylizowana na postać z serii Dr. Stone.
Advertisement